Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Ge din syn på digital handel business to business

Ge din syn på digital handel business to business
Nu är det dags att göra en uppföljande undersökning till "Svensk B2B-handel 2016". Handeln mellan företag via nätet är en internationellt växande trend. Som partner till Litium, vill vi såklart att även du är med i årets upplaga av studien "Svensk B2B-handel" - om drivkrafterna och utmaningarna med digital handel business-to-business (B2B).

Läs mer

Tre reflektioner från undersökningen svensk B2B-handel

Tre reflektioner från undersökningen svensk B2B-handel
Smartskallarna på Litium har på allvar börjat ta temperaturen på business to business-handel med sin undersökning Svensk B2B-handel som från och med nu utges varje år. De gör den tillsammans med Hägvall & Sjöman och 2016 års undersökning baserar sig på svar från 118 beslutsfattare. Det är ett bra underlag för att se trender och börja dra slutsatser.

Läs mer

Det här behöver du veta om e-handel för B2B

Det här behöver du veta om e-handel för B2B
E-handel för business to business (B2B) närmar sig formerna för traditionell onlineförsäljning business to consumer (B2C). Användaren förväntar sig personifiering, tydlig produktinformation och enkel navigering. Här delar vi med oss av några viktiga punkter och argument för att satsa på försäljning via webben för B2B-företag.

Läs mer

Nyckeln till framgång med digital marknadsföring

Nyckeln till framgång med digital marknadsföring
Alla kommunicerar digitalt idag. Oavsett bransch, oavsett roll. Business to consumer (B2C) eller business to business (B2B) spelar ingen roll. Om du, liksom jag, jobbar på en marknads- eller kommunikationsavdelning, så gäller det inte bara slentrianmässiga e-mail till kunder och kollegor. Du har budskap du vill få ut, skapa engagemang kring och nå något slags resultat. Och det gör du till största delen digitalt – inte sant?

Läs mer

Ladda fler