Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Det här behöver du veta om e-handel för B2B

Det här behöver du veta om e-handel för B2B
E-handel för business to business (B2B) närmar sig formerna för traditionell onlineförsäljning business to consumer (B2C). Användaren förväntar sig personifiering, tydlig produktinformation och enkel navigering. Här delar vi med oss av några viktiga punkter och argument för att satsa på försäljning via webben för B2B-företag.

Läs mer

Nyckeln till framgång med digital marknadsföring

Nyckeln till framgång med digital marknadsföring
Alla kommunicerar digitalt idag. Oavsett bransch, oavsett roll. Business to consumer (B2C) eller business to business (B2B) spelar ingen roll. Om du, liksom jag, jobbar på en marknads- eller kommunikationsavdelning, så gäller det inte bara slentrianmässiga e-mail till kunder och kollegor. Du har budskap du vill få ut, skapa engagemang kring och nå något slags resultat. Och det gör du till största delen digitalt – inte sant?

Läs mer

Controllerns fem tips för ett lyckat budgetarbete

Controllerns fem tips för ett lyckat budgetarbete
Hur kan du effektivisera budgetarbetet och skapa ett bättre resultat för hela verksamheten? Det här tycker jag är de fem viktigaste punkterna. 1. Definiera tydliga mål 2. Involvera ansvariga och lägg in budgeten på ett icke ekonomiskt sätt 3. Kontinuerlig uppföljning mot budgeten och löpande korrigeringar 4. Skapa en integrerad budget som hänger ihop med redovisningen 5. Automatisera

Läs mer

Digital transformation genom integration

Digital transformation genom integration
Den digitala transformationen är här för att stanna och den innebär förändring av din verksamhet och processer. Konkret kan det innebära att delar av processen för inköp, kund eller säljaren vardag behöver digitaliseras. Dessa nya digitala tjänster möjliggör att vi kan snabbt ta fram nya erbjudanden för att ta marknadsandelar.

Läs mer