Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Det här behöver du veta om e-handel för B2B

Det här behöver du veta om e-handel för B2B

E-handel för business to business (B2B) närmar sig formerna för traditionell onlineförsäljning business to consumer (B2C). Användaren förväntar sig personifiering, tydlig produktinformation och enkel navigering.

Behovet av en multikanalsstrategi är också allt större. Multikanal/Omnikanal är en affärsmodell för försäljning där man skapar en så sömlös upplevelse för köparen som möjligt över alla köpkanaler. Den personliga upplevelsen blir större och kunden mer benägen att återvända till och rekommendera leverantören.

Här delar vi med oss av fem viktiga punkter och argument för att satsa på försäljning via webben för B2B-företag.

1. B2B-köparen startar i all högre grad sin köpresa online. Din närvaro på webben och digital marknadsföring är en nödvändighet för att nå dina köpare.

2. Webben är inte en konkurrerande kanal till säljkåren. Den kompletterar.

3. Du behöver inte byta affärssystem eller plattform för att integrera en e-handelslösning. 

4. Med ett starkt PIM-stöd blir dina processer effektivare och dina besparingar större.

5. IT är lösningen. Utan en stabil teknisk integration kommer din digitalisering inte lyckas.

 

Läs gärna mer om hur vi kan hjälpa dig att nyttja webben för att driva försäljning