Antingen stödjer din webbläsare inte javascript, eller är javascript inaktiverat. Denna webbplats fungerar bäst om du aktiverar javascript.

Pdb-Bloggen

Pdb sätter människor, idéer och organisationer i rörelse genom verksamhetsutvecklande IT-lösningar. Här skriver vi om den typen av problem vi kan lösa, om intressanta händelser i IT-världen och om hur det är att jobba på Pdb. Välkommen!

RSS

Prenumerera

Digital marknadsföring

Mät din digitala kommunikation - del 3 | Så får du koll på dina siffror!

Mät din digitala kommunikation - del 3 | Så får du koll på dina siffror!
ATT vi marknadsförare, kommunikatörer och webbredaktörer behöver mäta kommunikationen i digitala kanaler är vi medvetna om. Men hur ska vi bära oss åt? I denna bloggserie har vi försökt reda ut begreppen kring statistik och mätning.

Läs mer

Mät din digitala kommunikation - del 2 | Skapa en mätstrategi

Mät din digitala kommunikation - del 2 | Skapa en mätstrategi
ATT vi marknadsförare, kommunikatörer och webbredaktörer behöver mäta kommunikationen i digitala kanaler är vi medvetna om. Men hur ska vi bära oss åt? I detta inlägg delar mätningsninjan Johan Johansson med sig av sin mätstrategi, det vill säga hur vi ska jobba med datan vi får in.

Läs mer

Mät din digitala kommunikation - del 1 | Så här kommer du igång

Mät din digitala kommunikation - del 1 | Så här kommer du igång
Johan Johansson är en riktig mätningsninja. Han är digital analytiker på Outfox och populär kursledare i Google Analytics. Han hjälper företag och organisationer att erövra den digitala sfären. I samband med en kurs passade jag på att mjölka Johan på en del av hans kunskap. I denna första del av vår bloggserie ”mät din digitala kommunikation” hjälper Johan oss att komma igång med grunderna.

Läs mer

Nyckeln till framgång med digital marknadsföring

Nyckeln till framgång med digital marknadsföring
Alla kommunicerar digitalt idag. Oavsett bransch, oavsett roll. Business to consumer (B2C) eller business to business (B2B) spelar ingen roll. Om du, liksom jag, jobbar på en marknads- eller kommunikationsavdelning, så gäller det inte bara slentrianmässiga e-mail till kunder och kollegor. Du har budskap du vill få ut, skapa engagemang kring och nå något slags resultat. Och det gör du till största delen digitalt – inte sant?

Läs mer